شاید سخن حق شاید سخن حق .

شاید سخن حق

انتخاب نام بر اساس ابجد نام مادر

آخرین آپدیت: 3 آذر 1402

          

مدتی‌ست بیشتر شده
حوادث سیاسی اخیر هم بی‌تأثیر نبوده
آن‌چه از جن و جن‌گیری در حاشیه دولت بر سر زبان‌ها افتاد مدتی
به سراغ طالع رفتن و جستجوی طلسمات کردن

چند کلمه از طلسم که نوشتم
حجم ارجاعات از این بابت
بررسی جستجوهای گوگل و جستجوگرهای دیگر
نگران‌کننده
انگار موجی به سمت این مزاحمات شکل گرفته
مزاحمات ِ عقل و اندیشه و زندگی روشن و صاف آدم‌ها

به هند بنگریم
و کشورهای پُرطلسم‌باور
خِردورزی و دین‌داری و توحید ضعیف‌تر و کم‌اقبال‌تر
حتی فرهنگ اجتماعی و آداب پسندیده نیز ناپدید می‌شود از جامعه
حیات‌شان کثیف می‌شود و آلوده
وقتی این موضوعات ِ ذهن‌درگیرکن سرتیتر زندگی مردم قرار می‌گیرد انگار
چه کنیم؟!

مشغول مطالعه
اندکی
تا بدانم چی به چیست و کجا به کجا
طالع‌بینی‌شان توجهم جلب کرد
این‌که سعد و نحس زندگی انسان‌ها را
به نام‌شان می‌سنجند در ترکیب با نام مادرشان
این را چه رازی است؟!
اصلاً چه ارتباطی است بین نام
که امری جعلی و اعتباری است با حقیقت سرنوشت بشری؟!

در طالع‌بینی چینی حداقل سال تولد را مبنا قرار داده‌اند
و غربی‌ها نیز از ماه تولد مایه می‌گذارند
که باورپذیرتر است، اما...
نام‌گذاری را چه ارتباط با طالع می‌توان داد؟!
کدام نام؟
بعضی نام شناسنامه را ملاک می‌دانند
بعضی نامی که در گوش فرزند هنگام تولد گفته شده
پاره‌ای همزاد جنّی را مراد طالع‌بینی می‌انگارند
گروهی نیز به حقایقی در عوالم علیا باز می‌گردانند!
شاید این نیز از آورده‌های خرداد و مرداد باشد
همان هاروت و ماروت معروف
که در قرآن نیز نام‌شان ذکر شده (بقره:102)

اما رمّال‌های کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای خودمان
همین طالع ابجدی را انگار دم دست دارند
و با نام مادر و نام شخص کارشان را صورت می‌دهند
چه کنیم؟!

جرقّه‌ای به ذهنم زد
اگر کار به این سادگی است
تعطیل دکّان طالع‌بینی هم آسان
چه می‌شود اگر مردمان نام را بر مبنای طالع خوب و نیک برگزینند
آنان‌که به خیال ِ طالع سعد و نحس روزگار می‌گذرانند؟!

دو کتاب در این زمینه مطالعه کردم
بدین موضوع پرداخته
همین دو را مبنا قرار دادم و نرم‌افزاری نوشتم

نسخه جدید مبتنی بر سکوی اندروید است
بر خلاف نسخه قبلی
که روی ویندوز کار می‌کرد

البته این نرم‌افزار طالع کسی را بدو نمی‌نمایاند
اصلاً برای طالع‌‌یابی ساخته نشده
طالع‌های نحس و ممتزج را هم حذف کرده
فقط سه نوع طالع سعد را؛ اعظم و اکبر و اصغر
با شش کوکب‌شان
مبنای محاسبه قرار داده

آقایان علمای قدیم
در کنار ابجد کبیر یک ابجد صغیر ساخته بودند
که همنهشت هستند با هم به پیمانه 12
که چه بشود؟
که بسیار راحت و ذهنی بتوانند طالع محاسبه کنند

از مقایسه ابجد کبیر و صغیر
دریافتم که اصلاً وضع ابجد صغیر برای طالع‌بینی بوده
آمده‌اند باقی‌مانده‌های تقسیم بر 12 را درآورده‌اند
از ابجد کبیر
زیرا همنهشتی جمع‌پذیر است
و مجموع باقی‌مانده‌های تقسیم ابجد حروف یک واژه بر 12
با باقی‌مانده تقسیم ابجد آن واژه بر 12
برابر است و یکی

و کاربرد تقسیم بر 12 فقط همین طالع است ظاهراً
که 12 برج را مبنا قرار می‌دهد
و به 7 کوکب متصل می‌کند
و خواصی را برای هر کدام در نظر می‌گیرد
کوکب‌ها هم، آن سیّاراتی که بر مِنطقة‌البروج سیر می‌کنند


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۶:۴۱ توسط:سیدمهدی موسوی موضوع: نظرات (0)